Фит група

Фит група

ВОДЕТЕ ПО-АКТИВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ ЗА ДА СЕ ЧУВСТВАТЕ СТРАХОТНО

Уелнес тест

Уелнес тест

ИЗМЕРВАНЕТО ЩЕ ВИ ПРЕДОСТАВИ МНОГО ТОЧНА ИНФОРМАЦИЯ, С КОЯТО ЩЕ ОПРЕДЕЛИМ РИСКОВЕТЕ ЗА ВАШЕТО ЗДРАВЕ!

Включете се в групата

Включете се в групата

ТАКА ЩЕ СЕ ОБРАЗОВАТЕ КАК ДА ВОДИТЕ ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ

Резултати

Резултати

ВИЖТЕ НАШИТЕ ПРИЯТЕЛИ, КОИТО НИ СЕ ДОВЕРИХА И ПОСТИГНАХА ТОВА, КОЕТО ЖЕЛАЕХА

 

Храненето

Човешкият мозък се състои от милиарди клетки, наречени неврони, които комуникират помежду си чрез изпращане на химични вещества „предаватели“, наречени невротрансмитери. След като тези вещества изпратят своите сигнали, съобщението  допълнително се усилва с помощта на биоелектричен процес и се разпрострянява по целия организъм.  „Химическите предаватели“ изпращащи сигнали между нервните клетки включват норепинефрин, серотонин и допамин, които са съставени от протеин, наречени аминокиселини. Храненето влияе на умствената дейност, нивата на енергия и настроение, както и застаряването на мозъчната тъкан в дългосрочен план.

Храненето оказва влияние на умствената дейност през деня. Кофеина консумиран с напитки и различни добавки, подобрява работата на мозъка, както се вижда в положителната динамика на внимание и концентрация, производителността и настроението. Ниското ниво на захар в кръвта, в следствие пропуските на храна или небалансирано хранене, води до влошаване на умствената дейност в рамките на няколко часа. От друга страна храната, която поддържа кръвната захар на едно и също ниво благодарение балансираното съдържание на протеини и правилни въглехидрати, подобрява умствената дейност. Това обяснява високото ниво на енергия, която се усеща след хранене с високо съдържание на протеини и / или въглехидрати.

Мозъка: барометър на храненето

Тъй като някои макроелементи, като витамин В12 са необходими за нормалното функциониране на мозъка, то състоянието на мозъка отразява цялостното качество на човешкото хранене. Например, присъствието на излишък от мазнини в горната част на тялото може да доведе до увреждане на нервните клетки чрез възпаление.  Мозъка се състои от 70 процента мазнина и типът на мазнините консумирани с храната може да повлияе на неговата функция. При провеждени на опити с животни е доказано, че антиоксидантите от растителен произход са способни да подобрят паметта. Повишения притока на кръв към мозъка, което се случва при редовни физически упражнения също има благоприятен ефект върху мозъчната функция. Изследване на връзката между храненето и функциите на мозъка при хората все още е само в начален стадий, но централните теми за контрол на телесното тегло, физическа активност, употреба на рибено масло и фитонутриенти, които съдържат антиоксиданти, днес активно се изучават.