Фит група

Фит група

ВОДЕТЕ ПО-АКТИВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ ЗА ДА СЕ ЧУВСТВАТЕ СТРАХОТНО

Уелнес тест

Уелнес тест

ИЗМЕРВАНЕТО ЩЕ ВИ ПРЕДОСТАВИ МНОГО ТОЧНА ИНФОРМАЦИЯ, С КОЯТО ЩЕ ОПРЕДЕЛИМ РИСКОВЕТЕ ЗА ВАШЕТО ЗДРАВЕ!

Включете се в групата

Включете се в групата

ТАКА ЩЕ СЕ ОБРАЗОВАТЕ КАК ДА ВОДИТЕ ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ

Резултати

Резултати

ВИЖТЕ НАШИТЕ ПРИЯТЕЛИ, КОИТО НИ СЕ ДОВЕРИХА И ПОСТИГНАХА ТОВА, КОЕТО ЖЕЛАЕХА

 

Цялата истина за захарта в плодовете

Идеята, че плодовете са вредни, придоби заплашителни мащаби преди няколко години – с появата на истерията по ниско-въглехидратните диети. Този мит съществува и до днес. Не минава и седмица, в която да не чувавам от някой, че той избягва плодовете защото са „с много захар“ или „с много въглехидрати.“ Днес бих искала да възстановя справедливостта и да разсея мита, в защита на едни от най-полезните продукти – пресните плодове.

Твърдението, че „Плодовете са пълни със захар“ е просто погрешно. Плодовете съдържат не само естествената захар, плодовете са склад на хранителни вещества, включително вода, витамини, минерали, фибри и фитонутриенти (растителни съединения, които са полезни за организма).  Къде другаде можете да получите подобен набор от няколкко нищожни 75 калории на порция?

По отношение наситеността на плодове със захар и въглехидрати, когато ядете плодовете, по-голямата част от калориите от въглехидрати идва под формата на фруктоза, естествен плодова захар. Но такова е естеството на не само плодове, но също така и всички растителни храни – те се състоят главно от въглехидрати (което означава не само естествена захар, но също така полезни сложни въглехидрати и конструктивни елементи, като например целулоза, който е източник на фибри). Когато ядете зеленчуци, по-голямата част от калориите също идват под формата на въглехидрати. Въпреки това, идеята, че „зеленчуци са претоварени с въглехидрати“ звучи абсурдно.

Преди да отпишате продуктите, които се предполага, че пълни захар или прекалено богати на въглехидрати, вие трябва да обърнате внимание не само върху количетвото на захар в продуктите, но и на самата формата на консумираните въглехидрати. Има голяма разлика между хранителната стойност на природните въглехидрати – захар, нишесте и фибри, съдържащи се в плодовете и други растителни храни – и хранителната стойност на изкуствено въведената захар, която напълно е заляла всички продукти днес – от черния дроб до доматения сос.

Да и тогава, за колко захар става на въпрос когато говорим за порции плодове? Среден портокал съдържа само 12 грама естествена захар (около 3 супени лъжици), а чаша ягоди съдържа само 7 грама (това е по-малко от 2 чаени лъжички).  Но и в двата случая вие получавате 3 грама фибри, почти дневна доза от витамин С, антиоксиданти и определено количество фолиева киселина и калий, и ще има само около 50 или 60 калории. „Пълни със захар „? – не мисля.

За сравнение: в една чаша Кока Кола има 225 калории и, разбира се, не съдържа антиоксиданти, витамини, минерали или фибри. Вие просто ще погълнете газирана вода с редица оцветители и изкуствени аромати, както и около 60 грама добавена захар, което е почти 1/3 от чашата, за да бъдем точни. Това аз наричам „Пълни със захар“!

 

Сюзън Бауерман, диетолог и специалист по спортна диететика