Фит група

Фит група

ВОДЕТЕ ПО-АКТИВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ ЗА ДА СЕ ЧУВСТВАТЕ СТРАХОТНО

Уелнес тест

Уелнес тест

ИЗМЕРВАНЕТО ЩЕ ВИ ПРЕДОСТАВИ МНОГО ТОЧНА ИНФОРМАЦИЯ, С КОЯТО ЩЕ ОПРЕДЕЛИМ РИСКОВЕТЕ ЗА ВАШЕТО ЗДРАВЕ!

Включете се в групата

Включете се в групата

ТАКА ЩЕ СЕ ОБРАЗОВАТЕ КАК ДА ВОДИТЕ ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ

Резултати

Резултати

ВИЖТЕ НАШИТЕ ПРИЯТЕЛИ, КОИТО НИ СЕ ДОВЕРИХА И ПОСТИГНАХА ТОВА, КОЕТО ЖЕЛАЕХА

 

Защо не трябва да се яде през нощта

Закуската, обяда и вечерята са полезни за нашия организъм.  A какво ще кажете за късната вечеря, среднощна закуска или храненето в средата на нощта? Изследванията ясно потвърждават, че хората, които ядат късно през нощта, тежат повече от тези, които консумират голяма част от храната си в по-ранните часове.

Според проучване, публикувано през 2007 г. International Journal of Obesity, тези, които ядат много през нощта, индекса на телесна маса е по-висок.

Друго проучване, публикувано в American Journal of Clinical Nutrition, установи, че тези, които ядат между 23,00 ч и 5,00 ч, тежат повече отколкото тези, които спят по това време.

Но защо именно през нощта се натрупват мазнините?

След 22.00 часа нищо добро не се случва.

Специалиста по бариатрия д-р Каролин Седерквист казва: “ Много изследвания твърдят, че това е важно само за общия брой на консумираните калории през деня. Това е същността на проблема. В полунощ, хората рядко ядат пиле със салата. Те ядат сладолед, чипс -храни с високо съдържание на захар и мазнини, които организма ни ефективно натрупва под формата на мазнини „

В проучване на американския вестник Journal Clinical Nutrition се посочва, че тези, които ядат през нощта, консумират 12% повече калории, отколкото тези, които избягват нощните хранения.

Прекомерната консумация на храни с високо съдържание на мазнини и захар, ви кара да си легнете с високо ниво на кръвната захар. Това води до скок на захарта и наддаване на тегло по всяко време на деня, според сертифициран диетолог и консултант по проблеми на диабета Лори Занини от Лос АнджелисНо проблемът е, че през нощта тялото ви изгаря много по-малко захар под формата на енергия, така че ако ядете късно през нощта, във вашите мастни клетки се натрупват повече неизползвана енергия под формата на мазнини.

Нарушава се  вашия биологически ритъм

Но проблемът не е само в това, което ядете преди лягане Изследователи от Северозападния университет в САЩ твърдят, че яденето през нощта води до повишаване на теглото, дори и да не консумирате излишни калории, защото нарушавате дневния ритъм на организма.

Инсулина – хормонът, отговорен за доставка на захар в клетките на вашия организъм, работи в съответствие с вашия дневен ритъм. Затова през нощта (когато организма ви мисли, че спите и пестите), вашите клетки стават по-малко чувствителни към този хормон. Това означава, че нощното хранене може да доведе до значително повишаване нивата на кръвна захар и в крайна сметка да доведе до натрупване на мазнини, високо кръвно налягане, инсулинова резистентност и диабет тип 2.

Консумацията на храна късно вечер увеличава риска от стомашни киселини. Д-р Седерквист също така отбелязва, че пациенти с метаболитни нарушения (често срещано явление при хора с наднормено тегло), които ядат преди лягане храни с високо съдържание на въглехидрати, нивото на кръвната захар рязко се повишава през нощта. Такива пикове на захарта карат хората да се будят, след което те трудно заспиват, като по този начин се нарушава нормалната структура на съня и биологичния ритъм.

Според проучване, публикувано през 2013 г. в списанието The Proceedings of the National Academy of Sciences, след лош сън, нивата на хормоните, предизвикващи апетит се повишават, като в това време нивата на хормоните, които контролират глада, намаляват. Ето защо изследването на 634.511 души по целия свят, публикувани в списание Sleep, ясно показа, че тези, които редовно страдат от разстройство на съня са склонни към напълняване и затлъстяване.

Яжте правилно вечер

Диетолога Лори Занини казва: „Аз обикновено препоръчвам да се спре яденето 2 часа преди лягане, така че храната да има време да напусне стомаха и влезе в тънките черва. Това позволява на организма да почине, да се възстанови по време на сън и се приготви за новия ден. В противен случай, в допълнение към процесите на разграждане се наблюдават процеси на гниене на храната и отравяне на оргаизма през нощта.

Но ако ви се прииска да ядете късно вечерта, а до лягане има много време, трябва да се яде. Важно е винаги да слушате организма си. В противен случай глада ще ви доведе до понижено ниво на захар в кръвта и последващо преяждане. Избягвайте храни с високо съдържание на мазнини и захар, и дайте предимство на здравословна закуска с високо съдържание на протеини. Такава храна не повишава нивото на кръвната захар, и то няма да доведе до рязък спад в ранните часове на сутринта. „

Автор: Алиша Фетерс, U.S. NEWS & WORLD REPORT

Юни 2015, www.businessinsider.com