Фит група

Фит група

ВОДЕТЕ ПО-АКТИВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ ЗА ДА СЕ ЧУВСТВАТЕ СТРАХОТНО

Уелнес тест

Уелнес тест

ИЗМЕРВАНЕТО ЩЕ ВИ ПРЕДОСТАВИ МНОГО ТОЧНА ИНФОРМАЦИЯ, С КОЯТО ЩЕ ОПРЕДЕЛИМ РИСКОВЕТЕ ЗА ВАШЕТО ЗДРАВЕ!

Включете се в групата

Включете се в групата

ТАКА ЩЕ СЕ ОБРАЗОВАТЕ КАК ДА ВОДИТЕ ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ

Резултати

Резултати

ВИЖТЕ НАШИТЕ ПРИЯТЕЛИ, КОИТО НИ СЕ ДОВЕРИХА И ПОСТИГНАХА ТОВА, КОЕТО ЖЕЛАЕХА

 

Колко силна е зависимостта ви към захарта?

Има ли подобна зависимост към захарта, като към кофеина, алкохола, тютюнопушенето и наркотиците?

Неотдавна в The New York Times е била публикува статия от изследователите Джеймс ДиНиколантио и Шон Лукан « Сезона на захарта. Той е навсякъде, и това води до пристрастяване ». Те пишат: «Захарта предизвиква пристрастяване. И ние не говорим за пристрастяване в смисъла, в който хората говорят за вкусна храна. Имаме предвид зависимост подобна на наркотичната зависимост ».

Авторите обясняват, че захарта стимулира проводими пътища в нашия мозък, формира навици и предизвиква желание подобно като към  кокаина и никотина. Те също така цитират изследване, което показва, че плъхове на който е предоставен избор между кокаин и захар, те предпочитат захар, и след това, когато те са лишени от захар, демонстрират тревожност, характерна за  синдрома abstinentia, при наркотично зависимите.

Въпросът е, имате ли зависимост към захарта. Привличат ли ви сладките продукти? Дават ли ви усещане за комфорт?  Искам да уточня, че нямам предвид захар, която е неразделна част от плодовете и зеленчуците – имам предвид добавена захар във всичките и форми, включително натурален мед, сладки напитки, съдържащи сиропи с високо съдържание на фруктоза и готови или полуготови храни.

Отговорете на следните въпроси – и ще получите по-пълна представа за това дали имате пристрастяване към захарта:

  • Привличат ли ви сладките или нишестени продукти?
  • Трудно ли ви е да спрете само с една порция от такива продукти?
  • Чувствате ли прилив на енергия след консумация на шоколад или друга подобна храна?
  • Пада ли ви нивото на енергия след няколко часа и дали имате нужда от поредното „презареждане“
  • Ако се опитате да се въздържате от захар, имате ли усещането за неспособност да се съсредоточите, възбуда, тревожност?

Ако сте отговорили с ДА на поне 2-3 въпроса, имате зависимост към захар.

Как да се отървем от тази зависимост?

За да намалите употребата на захар, трябва да я консумирате по-рядко. Без значение колко абсурдно изглежда, обаче това работи. В действителност, моите съвети са почти същите, както и при хората, които искат да отслабнат. Повярвайте ми, че диета, в която има много захар, се превръща в мазнини – така организма съхранява излишната захар.

Опитайте се да се придържате към следните съвети за една седмица и аз съм сигурен, че ще отслабнете. Правете това в продължение на един месец, а след това продължете този режим и може да се отървете от сладкия изкусител, а в същото време ще отслабнете с няколко килограма.

  • Четете етикетите на продуктите за да разберете, не се ли крие в тях захар
  • Избягвайте сладките десерти, заменяйки ги с плодове и зеленчуци. Да, те съдържат естествена захар, но имат фибри и вода, което влияе на отслабването.
  • Вместо сладка лека закуска изяжте плод и белтък – кисело мляко, парче сирене или месо
  • Заменете сладките напитки с вода, билкови чайове и кафе без захар
  • Включете в диетата си белтък, зеленчуци, които са с високо съдържание на фибри и здравословни мазнини (масло от авокадо или зехтин). Тези продукти осигуряват усещане за ситост, което помага за успокояване на апетита към сладки.

И още нещо: докато не се откажете от всички преработени храни (което при нашия начин на живот е почти невъзможно), вие няма да можете да избегнете допълнителната консумация на захар. Тя може да се намира навсякъде: в кетчупа, овесените ядки, подсладеното кисело мляко, и така нататък. Но ако вие се откажете само от добавената захар, за която вие знаете, то вие по този начин намалявате желанието за сладкиши.

Автор: Харли Пастернак, експерт по хранене

www.eonline.com, януари 2015