Фит група

Фит група

ВОДЕТЕ ПО-АКТИВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ ЗА ДА СЕ ЧУВСТВАТЕ СТРАХОТНО

Уелнес тест

Уелнес тест

ИЗМЕРВАНЕТО ЩЕ ВИ ПРЕДОСТАВИ МНОГО ТОЧНА ИНФОРМАЦИЯ, С КОЯТО ЩЕ ОПРЕДЕЛИМ РИСКОВЕТЕ ЗА ВАШЕТО ЗДРАВЕ!

Включете се в групата

Включете се в групата

ТАКА ЩЕ СЕ ОБРАЗОВАТЕ КАК ДА ВОДИТЕ ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ

Резултати

Резултати

ВИЖТЕ НАШИТЕ ПРИЯТЕЛИ, КОИТО НИ СЕ ДОВЕРИХА И ПОСТИГНАХА ТОВА, КОЕТО ЖЕЛАЕХА

 

Ядете прекалено бързо?

Ядете прекалено бързо? 5 съвета за това как да се яде бавно

Проблемът с бързото поглъщане на храната, не е само въпрос на етикет при храненето.  Когато ядете прекалено бързо, мозъкът не разполага с време, за да сигнализира кога да спрете. По този начин е много лесно да се яде твърде много. Тези, които ядат твърде бързо, не дъвчат храната си правилно – с храна, те поглъщат много въздух. Не е изненадващо, че това  може да доведе до нарушаване на храносмилането.

Аз не знам нито един човек, който в опитите си да яде по-бавно, ще му помогне хрането пред огледалото, сервирането в детска посуда, или да брои колко пъти дъвче всеки залък. Все пак, ако ви ядете бързо, това не е безнадеждно. Има няколко практични съвета, които могат да ви помогнат да забавите темпото и да се отърве от пагупната привичка.

Яжте блюдата по отделно

Вместо да сложим на масата всичката храна, опитайте се да сервирате всяко ястие по отделно. Започнете с зеленчукова салата или лека супа. Започвайки храненето с лека храна, лесно ще се заситите с по-малко калорий.  

Създайте атмосфера

Меко осветление и музика ще помогне за по-равномерен прием на храна. Единственият недостатък е, че можете да прекарате повече време на масата, така че махнете чиниите от масата, за да не се изкуши да вземе „още едно малко парче.“

Храна трябва да бъде с подходяща температура

Ние всички понякога сме толкова гладни, че просто слагаме в микровълновата останалата храна да се затопли до допустима температура, при която ще бъде възможно да я изядем бързо.  Когато храната е много гореща (или приятно студена, ако е по рецепта), вие ще ядете по-бавно. Ще употребите много повече време, ако пиете протеинов шейк. И ако трябва да се духа всяка супена лъжица топла супа, то разбира се скоростта на консумираната храна ще намалее.

Не взимайте следващата порция, освен ако не сте изяли предишната

Обърне внимание на факта, че хората, които ядат бързо имат навика да не сдъвкват предходна порция и държат прибора в готовност за следващата порция. Ако това сте вие, то повтаряйте, като молитва: дъвчи, поглъщай, подготви се за следващата порция, повторете отново.

Направете кратка пауза по средата

Вземе кратка пауза примерно в средата на храненето. Пийте малко вода, поговорете – просто спрете да ядете за няколко минути.  Задайте си въпроса колко сте гладни сега! Може би, за вас ще бъде приятна изненада, че глада вече е удовлетворен.

Автор: Сюзън Бауерман, диетолог